northern city lights

school style shopping travelling music events 100% life

maanantai 9. toukokuuta 2011

vanhat asiat on kivoja.

Kuva-arvoitus: mikä tämä on ?





Kyseessä on käsintehty pannunalunen. Oon saanu sen mun mummilta joskus pienenä, ku oltiin äidin ja isän kanssa käyty Vesannon torpparimuseossa (oon aina ollu kiinnostunu historiasta) ja jostain syystä oisin halunnu tommosen pannunalusen, mutta en tietenkään ollu saanu semmosta ku sillä tais olla hintaa ihan kivasti. Mummi - 1910-luvun loppupuolella synytyny power woman - sitten kaivoi tuon jostaki ja anto mulle. Mummin isä on vissiin tuon tehny joskus oisko ollu 1800-luvun loppupuolella tai jotain, tai niin ainaki muistelisin mummin sanoneen ku sain tän.

Oon aina miettiny et mummilla on pakko olla jossain säilössä ainakin jotain sen elämän varrelta. Ei sillä et haluisin ne omia itelleni, mutta lähinnä se, et haluisin vaan tonkia ja tutkia kaikkia sen tavaroita. Mun salanen unelma on ollu päästä tutkimaan vanhaa piha-aittaa, joka on mummin vanhan talon pihapiirissä ja joka on varmaan jo useamman vuosikymmenen ollu poissa käytöstä. Oon aina luullu et sinne ei pääse sisälle jostain syystä (luultavasti sen takia et ovet on jumissa), mut tänään kuulin et sinne saattaa päästä oikeasti sisään. En tosin tiiä mitä elukoita sieltä sisältä löytyy.... 

Yks paikka missä kans haluisin käydä on autiotalo, jossa mummi on asunu joskus ennen sotaa ja joka löytyy n. kilometrin päästä mummolasta. Sinne tosin ei vissiin saa mennä koska siel on vissin sortumisvaara tai jotain eikä se paikka oo enää kenenkään meidän suvuun kuuluvan omistuksessa nii senkään takia en saa mennä sinne... siltikin haluaisin. En kyllä tiiä onko se ihan täysin tyhjennetty, sen tiiän et sen pihapiirin aitta on viety just tonne Vesannon torpparimuseoon (mummi ei muuten tykänny yhtään). Mun mielestä ois kuitenki kivaa käydä siellä vähän tutkailemassa.

Ehkä musta pitäiskin tulla arkeologi eikä psykologia..


Day 06 - a picture of a person you'd love to change places for a day


Kyo (Dir en grey), just for lulz.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti