northern city lights

school style shopping travelling music events 100% life

keskiviikko 4. toukokuuta 2011

keskiviikko oli hyvä päivä, torstai ei niinkään, perjantai peruskauraa ja lauantai eeppinen.

Keskiviikkona piti olla joku media/lehdistötilaisuus liittyen aiheeseen Väriä!Oulu ja Coffarin seinämaalaus, mutta media päätti jättää saapumatta, koska Nokia ja Kärpät. Ei se haittaa koska saatiin ilmasta kahvia. Anywhooo, päästiin tekeen taidetta Rotuaarin työmaa-aitaan. Ite en oo mitenkään kuvataiteellisesti lahjakas, mutta tuhrailin silti seinään jotakin lähinnä yhteistyössä muiden kanssa. 

Sienirakkautta by me & Asko
wnb-pokemon ja muita mestariteoksia ~
Lähtiessämme Rotuaarin työmaa-aidan luota minä ja Yuki bongattiin Forum24'n juttuun Bongaa kevät -juttuun, ja koristettiin sit perjantain lehden sivua. Se kuva oli kyllä aika jäätävä etten osaa sanoo et oliko se koristus vai kauhistus vai mikä...

Mua yritettiin eilen tavoitella Osuuspankista, mutta koska luulin soittajaa puhelinmyyjäksi jätin tylysti vastaamatta. Myöhemmin tuli viesti että Verkkopalveluusi on saapunut viesti. Pisti vähän kuumottaan, myönnän. Unohin sitten koko asian keskiviikon ajaksi, koska Ainolanpuisto ja siideri ja hyvä seura. Tänään sitten muistin tuon arvoituksellisen viestin ja päätin käydä kattoon mitä asiaa Osuuspankilla mulle oli. Ja asiahan oli seuraava:
Olemme saaneet Luottokunnasta tiedon, että korttisi tietoja epäillään olevan väärissä käsissä. Syynä on mahdollisesti tietomurto johonkin maksunvälitysketjun osapuoleen ja suosittelemme turvallisuussyistä tämän kortin korvaamista uudella.
Eikait siinä mitään, kävin tilaamassa uuden kortin. Pankki vaan ei muistanut mainita, että ne kuolettaa mun nykyisen kortin samantien, eikä vasta viikon päästä kun se mun uus kortti tulee. Ite oon niin tyhmä ettei mulla käynyt pienes mieleskään et jos kortin tietoja joutuu väärin käsiin ni kortti luultavasti kuoletetaan heti. Nii järkeilin että koska siellä pankissa ei sanottu et mun kortti kuoletetaan niin kai sitä voi vielä sit käyttää, koska herranjumala eikai ne voi mua jättää viikoksi (ja varsinkin just ennen vappua) kortitta! 
.

Olin ihan viattomasti menossa ostamaan askia tupakkaa (tiedän, oon niin epäterveellinen) tuosta lähikaupasta, kun kassakone sanoi että väärinkäytetty kortti. Poista kortti ja kutsu poliisi. No, onneks oon suhteellisen tuttu näky Sarkkirannan Siwassa ja se myyjä tiesi et se kortti on mun kortti, muuten oisin ollu todella pahassa pulassa. Tällä erää kuitenkin tupakat vaan jäi saamatta, koska kaikki raha mitä omistan on mun tilillä, jota en voi käyttää koska mulla ei oo korttia. Pissed off much?

Ainoo hyvä juttu torstaissa oli et löysin mun n. kuukauden kadoksissa olleen iPodin ~!! Luulin ihan tosissani et se on pudonnu jonnekki ulos enkä nää sitä enää ikinä, mut se oliki täällä mun huoneessa.... jonka oon muuten kääntäny pariin otteeseen ympäri etsiessäni kyseistä laitetta. Se vaan ilmesty tyhjästä. Nyt voin myydä ton mp3-soittimen pois ~~


Perjantaina onnistuin pelastamaan oman vappuni ja kävin nostamassa rahat tililtä ja olin onnellinen. Perjantaina meinasin kans ratketa ryyppäämään mut hillitsin itseni ja menin kotiin nukkumaan kunnon yöunet.

Sit...okei no lauantai aka vappuaatto. Päivä alko ihanasti matikan tukiopetuksella ja jatku sit yleisellä hengauksella minkä jälkeen siirryttiinki nuorison yleiselle juopottelupaikalle eli Oulun kaupunginteatterin taakse. Siihen mun selkeät muistikuvat sitte loppuvatki...... seuraavaks muistan et olin jossain Finnkinon takana mun kaverin serkun luona, minkä jälkeen löysin itteni Musiikkikullaksen bussipysäkiltä. Sen jälkeen olin Torinrannassa ja Kiikelissä. Sit löysin itteni Wanhalta Paloasemalta, mistä lensin pihalle jonkun tutun perässä, minkä jälkeen löysinki itteni Pizza Townista syömässä muiden rahoilla. Sen jälkeen lähin takas Kempton hoodeille vakaana aikomuksena parin kaverin kanssa mennä vielä Kempeleen paikalliseen yhelle, mutta ku päästiin paikan päälle se paikka oli jo kiinni, sit löysinki itteni kotoa menossa nukkumaan n. kello 03.40.

Siinä mun vappu pähkinänkuoressa (tai no kaikki mitä muistan siitä.....), oli kyllä kivaa :--------------------D



Tässä vaiheessa mun elämää onkin jo kaks päivää IB'n loppukokeita takana - tässä vaiheessa oon jo tehny 5 koetta, mitkä käsittää matikankokeen, kolme psykologian koetta ja enkunkokeen, mitkä puolestaan käsittää 4 esseetä, 6 lyhyttä vastausta (1-2 sivua pitkiä) sekä sen n. 20-sivuisen matikankokeen sekä 30 sivua tekstiä + matikankokeen vastausvihko. Love my life. Enää 7 koetta jälellä, eli oon noin puolessa välissä mun urakkaa !!
Se on kyl jännä koska ei yhtään tunnu siltä ku tekisin nyt ihan oikeita loppukokeita, kai se on sen takia ku noihin kokeisiin on niin rutinoitunu koska ollaan viimeset kaks vuotta tehty vanhoja loppukokeita ihan omina kokeina, ihan oikeissa aikarajoissa....

Mut jea, aattelin ottaa itteeni niskasta kiinni tän blogin suhteen ja alottaa 30 päivän haasteen, mikä oikeestaan pakottaa mut päivittään useammin (aka päivittäin jotain). Oisin kyl voinu tehä ton melkeen minne tahansa muualle mut päädyin sit jostain syystä tänne....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti