northern city lights

school style shopping travelling music events 100% life

keskiviikko 18. toukokuuta 2011

operaatio pääsykokeet ja lakkiaismekko.

tops: Monki & Gina Tricot
skirt: Only
jacket: New Look
scarf: emt joku löytö jostain

Siinä minä junan vessassa eilen kello 23.40 kun olin ollut hereillä noin aamuviidestä asti ja sen oon kyllä näkönenkin. Voin kans vakuuttaa et valvominen jatku vielä tuosta aika reilusti eteenpäin koska ensinnäkin olin turhankin peloissani et nukun Oulun ohi ja toiseksi mun jalat teki jonkinasteista itsemurhaa tai ainki kovasti tuntu et joku yrittää leikata niitä irti.

Saavuin Helsinkiin siinä seitsemän tienoihin aamulla ja täytyy myöntää et kadut oli suhteellisen jäätävässä kunnossa edellisen illan kekkereiden jäliltä. Ensin pyörin ympyrää ja mietin et missä sitä söis jotain. Harmi vaan et joka ikisessä auki olevassa paikassa oli niin hillittömät jonot ettei huvittanu jäädä kykkimään mihinkään niistä. Noin tunnin jälkeen päädyin vaan nappaamaan itelleni kahvin käteen ja suuntasin Kamppiin istumaan ja lueskelemaan pääsykokeisiin. En tosin edenny kovin hyvin siinä koska olin kiinnostuneempi vaan katteleen ympärilleni ja odottelemaan kauppojen avatumista.

i has da box.

Olin niin varma et tuun löytään itelleni mekon alle  viidelläkymmenellä eurolla aivan liian helposti, joten päätin ostaa ensin kengät, ja mekon vasta sitten. Paitsi et ensin yritin metsästää niitä valkosina joka paikasta missä myytiin GUESSin tuotteita ja minne asti jaksoin itseni raahata. Lopulta Aleksanterinkadun liikkeessä selvis et voi hyvin olla mahollista et näitä kenkiä ei edes saa Suomesta valkoisena. Otin sitten vaaleanpunaiset, koska a. en jaksanu lähtä takas Kamppiin mustien kenkien perässä, varsinkin kun niillä oli kuulemma enää "vaan nää kaks paria" jälellä eikä niiden koosta ollu mitään tietoa, ja koska b. vaaleenpunaset on mun mielestä kivemmat.




Kenkien hankkimisen jälkeen oli vuorossa operaatio lakkiaismekon metsästys, joka osoittautuikin loppujen lopuksi aika hankalaksi koska olin Oulussa kattonu kaikki mekot valmiiks lähinnä sillä oletuksella et hankin valkoset kengät = melkeen kaikenväriset mekot menee. Sit menin ja ostin vaaleenpunaset kengät ja jouduinki vähän tuumailemaan. Muuten olisin voinut ostaa sen ruusumekon Seppälästä, mutta jossain vaiheessa olinkin tullu siihen tulokseen et haluun yksivärisen mekon. Kävin välissä jopa istumassa Siltavuorenpenger kympissä pääsykokeissa, ja olin muutenkin jo valmis luovuttamaan kunnes löysin Modasta aivan ihanan valkosen mekon ~ !

tässä lisäksi lähikuvaa kankaasta.
Tuo musta vyölärpäke korvaantuu vaaleenpunasella vastaavalla niin että ne kengät ei oo ihan typerän näköset tuon kanssa. Tykästyin tohon kovasti ja tuon löytyminen pelasti mun jo aika vauhilla masentavaan päin kääntyneen päivän. Kaiken lisäksi se oli 50% alessa, joten se ei todellakaan ollut pahan hintainenkaan ( 27 euroa )

Just ennen ku piti lähtee pääsykokeisiin mun jalat rupes kokemaan kuolemaa - koska oon tyhmä ja laitoin korkkarit jalkaan päivänä jolloin mun piti kävellä mahdollisimman paljon - ja olin pakotettu ostamaan vielä yhdet parit kenkiä. Jouduin ostaan kans uuden paidan kun entinen likaantui hyiss. :(

Loppujen lopuksi nuokaan kengät eivät olleet mikään otollinen vaihtoehto. Mun ainoona ostoskriteerinä oli et kenkien pitää olla tasapohjaset ja halvat ja nuo sattu tyyliin ensimmäisenä tai toisena käteen. Ei siinä ohan ne kivat ja tälleen, mut raatelee mun kantapäitä ihan satanolla.

H&M 9,95EUR
Monki - 8EUR
Pääsykokeet. Ensinnäkään en meinannu löytää koko paikkaa koska se oli niin ovelasti jemmattu muiden talojen taakse. Toisekseen kun saavuin paikalle siellä oli koko joukko ahkeria hakijoita harjoittamassa viimeistä kertausta ennen pääsykoetta kun taas itse olin jo luovuttanu koko lukemisen suhteen. Kokeen aikana sit hoksasin et hei, en osaa yhtään mitään ja arvaaminenkaan ei hyödytä mitään ku ne hölisi jotain et jos ylittää jonkun arvaamistodennäköisyyden ni vastauksia ei huomioida tai jotain vastaavaa. 

Palautin kokeen tyhjänä 50 minuutin jälkeen ja päätin et ens vuonna uusiks.

line gif Pictures, Images and Photos

Day 14 - a picture of you when you were a baby


Okei en oo täs ihan vauva, mut taapero kuitenki! Oli vanhin kuva mitä itestäni satuin löytämään tähän hätään.
....oon aina ollu vähän ahne ja tällee.

Day 15 - a picture of something you want to do before you die

kuva: YLE

Haluun näytellä teatterissa. 

ps. toi kuva on näytelämästä nimeltä Elokuu (/August). Käytiin teatteriryhmän kanssa kattomassa ton nimenomaisen kohtauksen harjoituksia Oulun taiteidenyössä, ja sillon jo aattelin et toi näytelmä on pakko nähä! Sit pari kuukautta myöhemmin mentiinkin kattoon äikänryhmän kanssa sitä (musta tuntuu et lähinnä sen takia koska mä ylistin sitä tunnilla).

Se oli tosi hyvä näytelmä ;---; !!

1 kommentti: